النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: كان اهلى واهلك واتفرقوا الاهالى

  1. #1

    الصورة الرمزية شاعرة فى بحر النغم
     رقم العضوية : 3206
     تاريخ التسجيل : Jan 2006
     المشاركات : 469
     الإقامة : اسكندرية
     هواياتي : الشعر والرسم والغناء والرياضة
     اغنيتي المفضلة : كل اغانى القيصر اعشقها
     قوة السمعة : 14
     الحالة :  شاعرة فى بحر النغم غير متصل


     

    كان اهلى واهلك واتفرقوا الاهالى

    كان أهلى وأهلك واتفرقوا الأهالى :(
    كتير اوى مننا عنده مشكلة كبيرة اوى مع اهله طبعا مش كله لكن فى ناس كتير كده ومن أقوالهم الشهيرة : ( انا كبرت هما لسه فاكرنى عيل ) ، ( هما مش فاهمنى مفيش حد منهم بيقعد معايا ويشوف مشاكلى ) ، ( كل شوية أوامر وأعمل واعمل انا زهقت ميسبونى فى حالى ) ، وطبعا المقولة المشهورة ( احلق شعرى بلاظة ولا ادهنة شوكولاته سيبونى براحتى يا هوه ) ، وطبعا ( اهلى قلولى روح بدرى لحسن ليلتك مش هتعدى ) كل ديه مقولات معروفة ومشهورة وكلنا بنقولها فى وقت الغضب وبتكون طبعا انتا وقتها مقتنع إن اهلك دول أعدائك ةغنهم كل شغلتهم فى الحياة إنهم يخنقوا عليك بس يا سلام على العقل وعلى التفكير عبقرى والله فاهمنى بئة ازاى هما بيخنقوا عليك تعرف حاجة صغيرة أوى إن أبوك أو أمك مش هيناموا مرتاحين غير لما يسمعوا تكة المفتاح بتاعة الباب اللى انتا بتفتحة طبعا ديه حقيقة مش حوار يمكن مبتخدش بالك منها لكن بتحصل ويا سلام بئة لو يوم أتأخرت برة ولا حاجة وأبوك قالقان عليك دخلت انتا البيت متنرفز اه ما البنت بتاعتك لسه منكدة عليك تكون لس عمال تقول للبنت بتاعتك خلاص متزعليش وبحنية وهيا عمال تديك كلام زى الطبش وانتا تفوووت تخش لأبوك يقولك يا ابنى أتأخرت ليه يتجن انتا جنونك مانتا مقدرتش على البت وعايز تطلع غلك وتروح طالع وتقوله ( هو نا عيل صغير حرام عليكوا بئة انتوا قرفتونى وتقلب الدنيا ) وتقولى فى الأخر اهلى مطلعين عينى طب ازاى ما انتا قليل ( ........) معلش يعنى متزعلش منى لكن هيا ديه الحقيقة:36_1_6[1]: طبعا إلا من رحم ربى طبعا .
    طيب هنقولك بقة حل ظريف اوى جرب كده أسبوع بالظبط اسمع كلامهم هاتقولى هروح بدرى واسيب اصحابى هاقولهم اه هيفضلوا يتريئوا عليا !!!
    فانا ارد عليك اقولك لو فعلا ده حصل يبقى العيب مش فى أهلك العيب فيك انتا معندكش شخصية وهو انتا خلاص لازم تقولهم هروح علشان متأخرش على بابى ومامى فى مليون حاجة تانية ,
    هاتقولى يعنى أطلع كداب !!
    هاقولك : وانا قولتلك أكدب لو قلتلهم أبويا عايزنى فيها حاجة هتبان قدامهم إنك مهم وإن أبوك بيعتمد عليك وهو فى الفعل هيكون عايزاك علشا تروح بدرى فيها حاجة ديه واديك خرجت وظبت نفسك ورضيت أبوك وامك بس كده الموضوع سهل بس انتا شغل الجمجمة وهاقلك كلمة حطها مش حلقة فى ودانك لأ حطها جوا طبلة ودانك

    ( حياتك من غير رضى باباك أو مامتك عندك ملهاش لازمة وعلشان ترضى ربنا لازم ترضى بباك ومامتك)


    مع منتدى كاظم ........... مش حاتقدر ............. تبطل كتابة :36_3_5[1]:

    شاعرة فى بحر النغم
    :36_3_17[1]:

  2. #2

    الصورة الرمزية سامو الساهر 37
     رقم العضوية : 6003
     تاريخ التسجيل : May 2006
     المشاركات : 772
     الإقامة : المدينه الفاضله
     هواياتي : الرياضه
     اغنيتي المفضلة : كل الاغاني (ضمني على صدرك)
     قوة السمعة : 14
     الحالة :  سامو الساهر 37 غير متصل


     

    افتراضي

    هاااااااااااااااااااي معك حق في الحكي هاد كلو والله بس كمان شي منو بقول المثل اذا كبر ابنك خاويه يعني افهمو لانو مرحلة المراهقه قاسيه كتير على الشب ولازم يكون في مين يصف معو مو عليه لانو الاهل مو دائما يفهمو ابنهم كمان الشخص يحتاج اهلو لو شو ما كان فعلا الاهل ما في غنى عنهم شكراااااااااااا


  3. #3

    ساهري
    الصورة الرمزية زهرة ايلول
     رقم العضوية : 4388
     تاريخ التسجيل : Mar 2006
     المشاركات : 3,330
     قوة السمعة : 17
     الحالة :  زهرة ايلول غير متصل


     

    افتراضي

    عن جد معك حق


    مشكور ع الموضوع الحلو كتير



    حبيبي
    مهما بعدت عني
    فسـأبـقـى أسـيـرة حبك
    لأننـي بـحـبـك
    عرفـت مـعـنـى الـحـب

    حبيبي
    فأنا ليس لي أحداً غيرك
    لذلك لا تتركني وحيدة

  4. #4

    وطن لجُرحٍ مفتوح !

     رقم العضوية : 4705
     تاريخ التسجيل : Apr 2006
     المشاركات : 11,893
     الجنس : Male
     الدولة : Yemen
     الإقامة : " إلا جِراحي وحدها وطني "
     اغنيتي المفضلة : ممنوعة أنتِ
     إعجاب متلقى : 219 إعجاب متلقى
     إعجاب مرسل : 91 إعجاب مرسل
     قوة السمعة : 26
     الحالة :  مطهر السراجي غير متصل


     

    افتراضي

    [ALIGN=CENTER][/ALIGN]



  5. #5

    الصورة الرمزية شاعرة فى بحر النغم
     رقم العضوية : 3206
     تاريخ التسجيل : Jan 2006
     المشاركات : 469
     الإقامة : اسكندرية
     هواياتي : الشعر والرسم والغناء والرياضة
     اغنيتي المفضلة : كل اغانى القيصر اعشقها
     قوة السمعة : 14
     الحالة :  شاعرة فى بحر النغم غير متصل


     

    افتراضي

    شكرااخى سامو الساهر على مرورك ومشاركتك المموضوع
    انت بتقول الاهالى مش دايما بتفهم اولادها ودة نتيجة لوجود الفجوة بينهم مافيش تقارب
    كل واحد فى وادى رغم انهم عايشين فى بيت واحد ولكن الشباب عاملين البيت كانه لوكاندة او بنسيون
    يروحوله ساعة النوم بس ودة اللى خلا الشباب تحس بكدة .
    ويارب ييهدى الشباب والبنات اجمعين


    مع منتدى كاظم ........... مش حاتقدر ............. تبطل كتابة :36_3_5[1]:

    شاعرة فى بحر النغم
    :36_3_17[1]:

  6. #6

    الصورة الرمزية شاعرة فى بحر النغم
     رقم العضوية : 3206
     تاريخ التسجيل : Jan 2006
     المشاركات : 469
     الإقامة : اسكندرية
     هواياتي : الشعر والرسم والغناء والرياضة
     اغنيتي المفضلة : كل اغانى القيصر اعشقها
     قوة السمعة : 14
     الحالة :  شاعرة فى بحر النغم غير متصل


     

    افتراضي

    مرسى يازهرة ايلول انتى اللى حلوة والحمد لله ان الموضوع عجبك
    منورة والله


    مع منتدى كاظم ........... مش حاتقدر ............. تبطل كتابة :36_3_5[1]:

    شاعرة فى بحر النغم
    :36_3_17[1]:

  7. #7

    الصورة الرمزية شاعرة فى بحر النغم
     رقم العضوية : 3206
     تاريخ التسجيل : Jan 2006
     المشاركات : 469
     الإقامة : اسكندرية
     هواياتي : الشعر والرسم والغناء والرياضة
     اغنيتي المفضلة : كل اغانى القيصر اعشقها
     قوة السمعة : 14
     الحالة :  شاعرة فى بحر النغم غير متصل


     

    افتراضي

    مرسى اخى كاظم السراجى على مرورك وكلماتك الرقيقة التى اخجلت تواضعنا
    ويارب الكل يستفيد ويفيد ويصلح حال الشباب والبنات .


    مع منتدى كاظم ........... مش حاتقدر ............. تبطل كتابة :36_3_5[1]:

    شاعرة فى بحر النغم
    :36_3_17[1]:

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الاعضاء الذين قرؤوا الموضوع: 0

لا يوجد أعضاء لوضعهم في القائمة في هذا الوقت.

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •